Bota Slicen

Håll höger arm och armbåge nära kroppen. Starta nedsvingen med armarna och låt höften komma efter och skjuta på. Annars finns risk för att höften kastar ut klubban.

Dra ner höger axel mot bollenslice

Starkare grepp

Svinga lugnare

Sikta rakt mot målet. Kompensera inte för slicen

Träffa bollen klockan 4 (klockan 9 är mot målet)

Övning: Stå med fötterna ihop. Svinga baseballsvingar horisontellt runt kroppen. Känn hur kroppen kommer före armarna för att du inte skall tappa balansen

Ta tillbaka klubban mer på insidan. Stäng stansen något och håll höger armbåge närmare kroppen. Dessutom – håll klubban lösare

Se till att höger sida inte dominerar. Låt vänster sida dra ner klubban.

Flytta vikten på rätt sätt i svingen.

Rätt svingkänsla

Slå med hela kroppen istället för med bara händer och armar.

Se till att det är höften som startar nedsvingen. Tänk dig ett snöre i vänster bakficka och att någon drar i det och snurrar tillbaka höften.

Höger axel får inte ligga framför vänster axel. Låt den hellre luta nedåt. detta för att baksvingen skall kunna påbörjas innanför mållinjen.

Pegga högre

Flytta bollen lite bakåt i stancen